VRAŤTE SE DO ČASŮ MINULÝCH – BIOGRAFY

1 komentář:
Zájem o filmy, režiséry a celkově o kinematografii je stále větší a větší. Každého někdy napadla myšlenka, že by se rád dozvěděl, co se za tvorbou skrývá a jak vůbec to bylo v dobách minulých, kdy nebyla technika na tak vysoké úrovni jako tomu je dnes. 
Na všechny Vaše otázky a dotazy Vám dá odpověď výstava 
Pražské Biografy.


Výstava je umístěna ve dvou výstavních sálech. 
Zahrnuje fenomén biografů na úplných počátcích, na konci 
19. století až do nedávné minulosti, kdy unikátní kinosály přestaly fungovat a fuknci nahradily mnohosálové komplexy.
Dozvíte se, jak vypadalo okolí, v nichž se nacházela premiérová kina jako Lucerna, Adria či Alfa  a jak byl řešen interiér.

Druhý sál Vám nabídne neopakovatelný zážitek. 
Můžete si vybrat a vyzkoušet dobová sedadla, ze kterých budete sledovat nejstarší krátké filmové záběry. V tomto sále se také nachazí maketa promítací kabiny, což Vám umožnuje nahlédnout i do běžně nepřístupného zázemí každého kina. Na žádné zdi nechybí dobové plakáty, fotky známých hereček nebo vstupenek do biografů.

Já jsem si výstavu moc užila a určitě bych ji doporučila. 
Ke kinematografii mám velmi blízký vztah.
Už od dětství jsem měla informace hned z první ruky. Za to mohu poděkovat strejdovi, který se účastnil snad každého filmového festivalu a akce. 
Děkuji!



Výstava začala 6.dubna 2016 a trvá až do února 2017. Nachází se v Muzeu hlavního města Prahy.

Pokud nevíte, co s volným časem, tak si udělejte tak hodinku času a ponořte se do tajemné a zajímavé historie biografů. 

Nebudete litovat, to mi věřte!













1 komentář:

  1. Mají prostě své kouzlo, že? 😊 ackoliv tam moc nezavitam, mám to tam moc rada

    OdpovědětVymazat